Sunday, July 31, 2016

Sloveenia päev 3/day 3

20.07 Päeva alustuseks ikka hommikune jalutuskäik Bledi kaldal. Eelmisel õhtul leidsin Guesthouse Mlino infovoldikult kauni vaate Mala Osojnicalt (üks 680ne mägi) Bledi järvele ja otsustasin selle tõusu ette võtta. Liikusin küll mööda õiget rada aga alustasin vist valelt poolt ning fotol nähtud pink ja puudevaba vaade jäigi leidmata kuigi jõudsin raja tippu. Põlv andis samuti tunda (olin juba varem liiga teinud) ja tulin samalt poolt alla. Pärast selgus, et kõnealune pink oli tunduvalt madalamal ja rajalt kõrval. Järgmiseks korraks siis.

Pärast hommikusööki nautisime veel vaateid Bledi järvele, kõlgutasin järvevees jalgu ja pärast mõningast mõtlemist proovisin vee temperatuuri supeldes järele. Siis saabus aeg järgmise sihtkoha suunas liikuma hakata. Bled tasuks kindlasti uuesti külastamist, piisavalt matkaradu jäid ootele.
Preserseni monument, Kranj

Raekoda, Kranj
Tee viis edasi Kranji, mis on suuruselt neljas linn Sloveenias. Auto sain jätta väikesele saarekesele, kus asusid erinevad poed, kokku vist nimetusega Svaski Otok.. Kesklinn on lühikese jalutuskäigu kaugusel. Meie teele jäid Püha Cantaniuse kirik, Preserseni monument, raekoda, väikese asustuse kahe torni ja kirikuga, Plecnik`u kaarestiku ja purskkaevu. Meie jalutus piirdus vanalinnaga, ilm oli päikeseline, inimesi suhteliselt vähe.
Kaks torni ja kirik, Kranj

Buf, pitsad :)
Söömiseks leidsime Buf pitsakoha tohutult suurte pitsadega, kuigi valisime väikesed. Meist jäidki lõpetamata kuigi olid päris maitsvad. Interspordis olid suured allahindlused, leidsin endale roosad põlveni ulatuvad liibukad.

Skofja Loka
Järgnes lühike (ca 12 km) sõit ja meid ootas Skofja Loka. Ilm muutus järjest kuumemaks.
Capuchin sild, Skofja Loka
Tegime järjekordselt ringi vanalinnas, sihtpunktiks Capuchin sild, mis ületab Selca Sora jõge ja on vanim säilinud sild Sloveenias. Sild on pärit 14.ndast sajandist. Skofja Loka nagu teisedki peatuskohad jäi silma oma puhaste tänavate ja lilledega kaunistatud aknaäärtega.

Teel Portorozi
Mööda käänulisi, lõputult kurvilisi teid jõudsime lõunasse viivale kiirteele ja edasi sai sõita 130km/h. Tee läks kiiresti, läbisime kaks üle 2 kilomeetrist tunnelit ning varsti paistis Aadria meri, jõudsime Rooside Sadamasse ehk Portorozi.

Vaade meie majutusest
Portoroz on ehitatud kivisele maastikule väikese mäe küngastele. Ruumi napib ja tänavad on suhteliselt kitsad, tikitud suurte tõusude ja langustega. Lõpuks õnnestub meie majutuskoha parkla lokeerida (majutuskoha leidmine on Tomiga kerge aga parkimiskohta jõudmiseks tuleb natuke vaeva näha). Järgmiseks kolmeks ööks paiknesime Apartments & Rooms Matos`is. Verandalt avaneb vaade Aadria merele ja Horvaatiale, rand ca 400m ja toidupood 900m. Mida veel tahta?

Pärast õhtusööki tegime jalutuskäigu randa (ainuke puudus, et see on kivine) ning tutvusime natuke Portorziga. Päevaga läbisin 15,1km.
View from Mala Osojnica
Bled
20th July. To begin the day I took a walk on the shore of Lake Bled. The previous night I had found information leaflet in Guesthouse Mlino showing a stunning view facing Lake Bled from Mala Osojnica (a 680ne mountain) and I decided to climb it. I am certain I took the correct track but I must have started from the wrond end because I never reached the bench visible in the leaflet or internet pictures. I reached the top but my knee hurt (I had injured it a week before) so I came back from the same side. As it turned out later, the bench was a lot lower and off the track I took. For next time then.

After breakfast we enjoyed views of Lake Bled, I had my feet in the lake and after some consideration I decided to get in. Not that cold but I would have liked a bit warmer. Then came the time to get on our way to the next destination. Bled is definitely worth re-visiting, plenty of hiking track are waiting for me.

St. Kancijan Church
Plecnik`s arcade
Our road took us to Kranj, fourth biggest cities in Slovenia. I parked my car on a tiny island occupied with shops (Svaski Otok if I know correctly). Old town is just a walk away. We got to see St. Kancijan Church, Preseren`s Monument, Town Hall, Pungert with  Two Towers and a Church and Plecnik`s arcade and fountain. Our walk took us to Old Town, the weather was sunny, quite a few people around.

Buf
We ate at  Buf pizzeria with enormous pizzas even though we ordered the small ones. Quite good but left unfinished.

Skofja Loka
Then followed a short (approximately 12km) drive to Skofja Loka. Weather got warmer and warmer.
The Capuchin Bridge, Skofja Loka
Once again we took a walk through Old Town, headed towards Capuchin bridge that crosses the Selca Sora River and is the oldest remaining bridge in Slovenia dating back to the 14th century. Skofja Loka as other destinations on our trip is very clean town with immaculate streets and beautifully decorated windows.

Apartments & Rooms Matos, our room
The journey took us through endlessly curvy roads until we reached the highway that allowed me to accelerate to 130 km/h. The rest of the road flew by, we crossed two 2 kilometre long tunnels and soon the Adriatic Sea was in sight. We had reached the Port of Roses, Portoroz.
Portoroz is built on a rocky hill, lack of room, narrow streets with their steep ascents and descents. Finally we managed to locate our parking lot (it was easy to find our accommodation thanks to Tom but it took some effort to find the parking spaces). For the next three nights we were to stay at Apartments & Rooms Matos with a view to the Adriatic Sea and Croatia from our porch. Beach ca 400 metres and grocery shop 900 metres away. What else to wish for?

After dinner we walked to the beach (the only negative - it is stony) and got to know Portoroz a bit.  I walked 15,1 kilometres.